Program vzdrževanja
Vsak zrakoplov mora biti vzdrževan v skladu s programom vzdrževanja, s katerim se zagotavlja njegova stalna plovnost. Za stalno plovnost je odgovoren lastnik zrakoplova. Glede na odobritev ločimo programe vzdrževanja za ML zrakoplove in zrakoplove, ki ne padajo v kategorijo ML zrakoplovov. Definicija ML zrakoplovov je zapisana v točki ML.1(a) Priloge VI Uredbe Komisije (EU) št. 1321/2014.
Zrakoplovi, ki ne spadajo v kategorijo ML zrakoplovov
Začetna izdaja programa vzdrževanja in vse spremembe morajo biti potrjene s strani CAA. V primeru, da stalno plovnost zrakoplova vodi organizacija CAMO ali CAO, je program vzdrževanja in njegove spremembe lahko potrjen indirektno s strani CAMO oz. CAO, če ima ta organizacija odobren privilegij indirektne odobritve.
Dokumenti, zahtevani v primeru potrditve programa vzdrževanja s strani CAA: | |
---|---|
Vloga za potditev programa vzdrževanja | |
Program vzdrževanja, ki je predmet potrditve (en izvod) | |
Kontrolna lista programa vzdrževanja |
ML zrakoplovi
Program vzdrževanja za ML zrakoplove potrdi CAMO ali CAO organizacija, ki vodi stalno plovnost zrakoplova ali pa se deklarira z izjavo lastnika v primeru da stalne plovnosti ne vodi CAMO ali CAO organizacija. Program vzdrževanja za ML zrakoplove je lahko izdelan na osnovi predloge Obrazec EASA AMP (VZO-31) [ref.: AMC2 ML.A.302)]. CAA programov vzdrževanja za ML zrakoplove ne potrjuje.
Za programe vzdrževnja ML zrakoplovov se lahko uporabijo programi minimalnega pregleda: | |
---|---|
Program minimalnega pregleda zrakoplovi z 2730 kg MTOM in manj | |
Program minimalnega pregleda ELA2 jadralna letala in ELA2 Jadralna letala s pomožnim motorjem | |
Program minimalnega pregleda ELA2 toplozračni baloni | |
Za rotoplane in zračne ladje uporaba minimalnega pregleda ni mogoča. |
Podaljšanje življenjske dobe batnih motorjev proizvajalca Lycoming in Continental
Življenjska doba batnih motorjev se lahko podaljša v skladu z zahtevami Operativno-tehnične zahteve za podaljšanje priporočene življenjske dobe batnih motorjev proizvajalca Lycoming in Continental.
V skladu s 3. členom te operativno tehnične zahteve Javna agencija za civilno letalstvo RS objavlja (2 prilogi):
Priloga I: Tabela parametrov za spremljanje stanja motorja
Priloga II: Obrazec za beleženje parametrov motorja