Evropska komisija je pripravila odgovore na najpogostejša vprašanja potnikov glede njihovih pravic, vezanih na težave pri potovanju zaradi pandemije COVID-19.

Ne želim več potovati. Ali lahko spremenim rezervacijo ali zahtevam povračilo stroškov?

Večina prevoznikov še vedno obratuje normalno, vendar se za dodatne informacije vseeno obrnite neposredno na prevoznika. Nekateri prevozniki so sprejeli posebne pogoje v zvezi s  korona virusom.  Preverite  tudi  splošne pogoje prevoza. Po potrebi se lahko obrnete na ponudnika potovalnega zavarovanja.

Ne počutim se zdravega in ne vem, ali lahko potujem?

Več informacij boste dobili pri prevozniku. Nekateri prevozniki so sprejeli posebne pogoje v  zvezi  s  korona virusom. Preverite  tudi  splošne  pogoje  prevoza.  Po  potrebi  se  lahko obrnete na ponudnika potovalnega zavarovanja. Več informacij: Evropski center za preprečevanje in obvladovanje bolezni

Kaj lahko storim, če je moje potovanje z letalom, vlakom, avtobusom ali ladjo odpovedano ali prestavljeno?

Pravice  potnikov  do  informacij,  oskrbe  in  pomoči  (povračilo  stroškov,  sprememba  poti)  se uporabljajo tudi v teh izrednih razmerah (če so izpolnjeni pogoji). Za zračne, morske in celinske plovne poti obstajajo t. i. „klavzule o višji sili“, v skladu s katerimi prevoznikom ni treba plačati odškodnine za zamude ali odpovedi, ki so posledica izrednih razmer. Letalski  prevozniki  lahko  odpovejo  lete  dva  tedna  pred  predvidenim  odhodom  in  jim  ni  treba plačati  odškodnine.  

Take izjeme  niso  predvidene  za  železniški  promet.  Določbe  o  zamudah  in odškodninah  se  ne  uporabljajo  za  potniške  ladje  za  križarjenje.  Za  avtobusne  prevoze  samo izredne vremenske razmere dovoljujejo izjeme glede nastanitve obtičalih potnikov. Več o pravicah potnikov na spletišču Tvoja Evropa o pravicah potnikov

Z dodatnimi vprašanji se obrnite na kontaktni  center  Europe  Direct  (EDCC). To  je  enotna evropska telefonska številka za državljane z vprašanji o Evropski uniji. Na kontaktnem centru  vam  lahko  odgovorijo  po  telefonu  ali  elektronski pošti  v  enem  od  24  uradnih jezikov EU. Brezplačna telefonska številka, kjerkoli iz EU: 00 800 6 7 8 9 10 11. Spletni obrazec: https://europa.eu/european-union/contact_en

Če prebivate v EU, na Islandiji, Norveškem ali v Združenem kraljestvu, vam lahko evropski potrošniški center v vaši državi:

-              svetuje o pravicah, ki jih imate kot potrošnik

-              pomaga pri rešitvi spora

-              svetuje, na koga se obrniti, če vam center ne more pomagati

Mreža  evropskih  potrošniških  centrov  (ECC  Net)  je  mreža  neodvisnih uradov,  ki  jih  sofinancira Evropska komisija. Seznam kontaktnih podatkov je na voljo tukaj. V  primeru  spora  s  prevoznikom vam  lahko  svetujejo  tudi nacionalni izvršilni  organi  za  zaščito pravic potnikov. Seznam kontaktnih podatkov najdete tukaj.

Ali moram pred ali med potovanjem upoštevati še kakšne druge ukrepe?

Pri  prevozniku/potovalni  agenciji/organizatorju  potovanj  se  pozanimajte,  ali  so  uvedli dodatne ukrepe. Potniki morajo upoštevati uradna priporočila.

Kaj se zgodi, če me pošljejo v karanteno in potovanja ne morem nadaljevati, kakor je predvideno?

Za   dodatne   informacije   in   pomoč   se   obrnite   na   prevoznika/potovalno agencijo/organizatorja  potovanj  in  spremljajte  informacije,  ki  jih  zagotavlja.  Nekateri prevozniki  so  sprejeli  posebne  pogoje  v  zvezi  s  korona virusom. Preverite tudi  splošne pogoje prevoza. Po potrebi se lahko obrnete na ponudnika potovalnega zavarovanja.

Ali smem potovati, če odhajam iz prizadetega območja?

Za   dodatne   informacije   in   pomoč   se   obrnite   na   prevoznika/potovalno agencijo/organizatorja potovanj. Preverite tudi uradne informacije za popotnike in zdravstvene nasvete države odhoda in namembne države (po potrebi tudi drugih držav).

Ali lahko potujem, če sem bil/-a v stiku z okuženo osebo?

Za   dodatne   informacije   in   pomoč   se   obrnite   na   prevoznika/potovalno agencijo/organizatorja potovanj Preverite tudi uradne informacije za popotnike in zdravstvene nasvete države odhoda in namembne države (po potrebi tudi drugih držav).

Moj let je odpovedan, zato bom zamudil/-a naslednjo povezavo. Kako lahko nadaljujem potovanje?

Zavarovanje za zamujeno povezavo je odvisno od vrste kupljene vozovnice. Preverite, ali imate bodisi enotno vozovnico bodisi ločene vozovnice. V slednjem primeru običajno niste zavarovani,  vendar  pri  prevozniku  kljub  temu  preverite, ali se  v  zvezi  s  korona virusom uporabljajo posebni pogoji.

Več o pravicah potnikov na spletišču Tvoja Evropa o pravicah potnikov. Posebna pravila veljajo tudi, če ste rezervirali potovalni paket ali povezani potovalni aranžma. Podrobnosti  o  vaših  pravicah,  kadar  organizator  spremeni  ali  odpove potovanje  ali  če  želite odpovedati ali odložiti potovanje, so na voljo na spletišču Tvoja Evropa o potovalnih paketih. Lahko se obrnete na ponudnika potovalnega zavarovanja.