Na letališču
Prijava na let in varnostni pregled
Potniki lahko prispevate k učinkovitejšim in hitrejšim varnostnim pregledom. Kako?
Pravočasno se pripravite na let in povprašajte o predmetih, ki jih ni mogoče vzeti na krov letala.
V ročno in oddano prtljago spakirajte le predmete/stvari, ki so skladne s predpisi o tekočinah in nevarnem blagu, da bi se izognili prepovedi letenja ali zasegu prtljage.
Tekočine, ki so v ročni prtljagi (samo v posodah z največjo prostornino 100 ml) morajo biti v plastični vrečki.
Na letališče pridite pravočasno, da se izognete morebitnim zamudam in stresu med postopkom odhoda.
Če nosite strelno orožje, ga takoj prijavite osebju za prijavo na let.
Pri pripravi na varnostni pregled oseb in ročne prtljage shranite kovinski nakit, ure, gotovino in podobne predmete v ročno prtljago, da jih ne bi napačno odložili ali pozabili ali pa jih položite v zabojček za rentgenski pregled.
Pri pripravi na varnostni pregled oseb in ročne prtljage vzemite vrečko s tekočinami iz ročne prtljage.
Pri pripravi na varnostni pregled oseb in ročne prtljage vzemite prenosni računalnik in druge večje elektronske naprave (kot so igralne konzole, digitalne fotokamere in snemalne kamere) iz ročne prtljage in jih dajte v plastični zabojček, da jih je mogoče ločeno pregledati.
Slecite jopič in/ali plašč in ga položite v plastični zabojček za ločen pregled.
Bodite pripravljeni, da lahko varnostno osebje zahteva, da si odstranite pas in/ali sezujete obutev ter ga položite v plastični zabojček za ločen pregled.
Upoštevajte druga navodila, ki jih da varnostno osebje.
Pravice invalidov in oseb z zmanjšano mobilnostjo
V skladu z Uredbo (ES) št. 1107/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o pravicah invalidnih oseb in oseb z omejeno mobilnostjo v zračnem prevozu (UL L 204, 26.7.2006) imajo te osebe pravico do brezplačne pomoči na letališču (odhod, prihod, tranzit) in med letom (na primer prevoz invalidskih vozičkov ali psov vodičev). Da lahko te osebe uveljavljajo svoje pravice, morajo obvestiti letalskega prevoznika o svojih potrebah vsaj 48 ur pred načrtovanim odhodom leta.
V primeru kršitve pravic morajo potniki najprej stopiti v stik z letalskim prevoznikom ali/in letališčem.
Če potnik ni zadovoljen z njihovim odzivom ali če ni nikakršnega odziva, lahko vloži pritožbo pri Agenciji za civilno letalstvo Republike Slovenije.